+38(050)464-19-64

Правила етикету за столом в ресторані – головні секрети.

Знаючи правила етикету за столом під час відвідування ресторану, ви зможете відчувати себе спокійніше і не потрапите в незручне становище перед сусідами або іншими гостями закладу. У суспільстві склався стереотип, що виконання таких норм – прерогатива аристократів або представників «вищої касти». Це не так. Кожна культурна людина повинна знати, як поводитися в ресторані, що можна робити, а які дії категорично заборонені.

Підготуйтеся до відвідування

Незважаючи на демократію в країні, важливо дотримуватися певних правил етикету в ресторані. У такий заклад не пустять в спортивному костюмі або зовні неохайному одязі. Оптимальний варіант для чоловіків – костюм, а для жінок плаття. В крайньому випадку, допускається суміщення джинсів або звичайних штанів з сорочкою, светром.

Заходьте правильно

При вході в ресторан або кафе гостя повинен зустрічати метрдотель або адміністратор закладу. Він цікавиться, замовлений столик чи ні. При відсутності замовлення співробітник відводить на вільне місце і передає меню для вибору страв. Спочатку чоловік відсуває стілець і допомагає жінці зайняти своє місце, після чого сідає сам. Правила етикету за столом мають на увазі , що чоловік знаходиться з лівого боку або навпаки дами.

Якщо людина прийшла в заклад завчасно, він попереджає про це працівника закладу. Коли гостя з’явиться, адміністратор зустріне її і підведе до необхідного столика. Як тільки чоловік побачив даму, він встає і допомагає їй сісти за принципом, що описаний вище.

Правила поведінки

Зверніть увагу на свою посадку. Під час їжі за правилами етикету не можна спиратися ліктем на спинку, класти лікті на стіл або нахилятися близько до тарілки. Важлива природність положення тіла, відсутність напруженості. Якщо ви прийшли з сумкою або іншими речами, не ставте їх на стіл або не утримуйте на колінах – краще рішення поставити поруч або здати в гардероб (якщо такий є).

Як поводитися за столом? В процесі трапези забороняється тягнутися, щоб покласти собі хліб або узяти прилад (якщо він знаходиться далеко). Рекомендується попросити поруч сидячу людину подати предмет, що цікавить. Жуйте повільно і розмірено, насолоджуйтеся смачною їжею і її ароматом. Якщо страва надто гаряча, не варто охолоджувати її “традиційним” способом – дочекайтеся охолодження.

pravila-etiketa_03
pravila-etiketa_02
pravila-etiketa_01

Виберіть вино

Якщо ви вирішили замовити вино і не маєте навичок у виборі цього напою, порадьтеся з офіціантом або сомельє. Спеціаліст підкаже, який напій, і до чого краще підійде. Обслуговування в ресторані наголошують, що спочатку страви подаються жінкам, а вже після чоловікам. При цьому вино відкриває і розливає по келихах офіціант.

Ведіть себе коректно при форс-мажорних ситуаціях

Правила етикету в ресторані наголошують , що в разі падіння столового приладу піднімає його офіціант. Завдання гостя – кликнути до себе співробітника закладу і попросити принести нову вилку, ложку або ніж. Якщо в процесі трапези розбився прилад, не варто метушитися. Офіціант все прибере, а ціна розбитого посуду буде включена в рахунок клієнта.

Правильно приймайте дзвінки

Головна помилка гостей ресторану – незнання, як вести себе за столом в разі дзвінка на мобільний телефон. Відповідати і розмовляти в присутності гостей заборонено. Краще рішення – вибачитися і відійти в сторону для вирішення питання. Якщо дзвінок не терміновий, рекомендується скинути його і відправити повідомлення про те, що ви зайняті.

Не розмовляйте з людьми за іншим столиком

Порушенням правил етикету вважається спілкування з людиною, яка знаходиться за іншим столом. Якщо ви зустріли знайомого і потребуєте спілкуванні, запитайте дозволу і присядьте з ним поруч за сусідній стілець або вийдіть в хол для бесіди. У ситуації, коли в ресторан входять знайомі, не варто бігти до них назустріч з наміром потиснути руку – досить кивнути. Якщо людина направляється до вашого столика, чоловіки встають (жінкам цього робити не потрібно).

Що робити, якщо страва не сподобалася?

Багато витримують правила етикету за столом в ресторані, але допускають помилки при попаданні в рот несмачної їжі. Якщо страва з якої-небудь причини не сподобалася, не варто її випльовувати і кривити обличчя. Беріть серветку, піднесіть її до губ, після чого непомітно виплюньте шматок. Розповідати офіціантові про низьку якість їжі або публічно висловлювати претензії не рекомендується. Краще рішення – після завершення трапези підійти до метрдотелю або адміністратору і розповісти про свої зауваження.

Спілкуйтеся з офіціантом на рівних

Заборонено розмовляти з офіціантом, як з прислугою. Це працівник ресторану, з яким варто звертатися на рівних. Нехтування або зарозумілість в спілкуванні виключені. Щоб запросити офіціанта до себе, не варто кричати йому через весь зал – повідомте про своє бажання кивком голови або піднятою вгору рукою.

Сплатіть рахунок

Після завершення трапези попросіть рахунок. Правила етикету за столом забороняють обговорювати вартість страв або «платника» в присутності співробітника ресторану. Як правило, застосовується два варіанти – всі гості платять порівну або один оплачує за все, після чого гості розбираються один з одним за межами закладу. Середній розмір чайових становить від 3 до 10% або на розсуд клієнта. Якщо платіж проводиться за безготівковим розрахунком, чайові залишаються готівкою.

Що заборонено?

На завершення виділимо, що заборонено робити за правилами етикету в ресторані:

Розповідати бармену, як робити коктейль.

  • Голосно гукати, стукати столовим прибором по чашці або склянці, клацати пальцями або шуміти, щоб привернути увагу офіціанта.
  • Влаштовувати скандал при низьку якість страви. Варто покликати адміністратора і викласти йому ситуацію.
  • Смикати ногами, голосно жувати або шумно їсти перші страви.
  • Класти на стіл предмети, які не належать до їжі.

Знаючи, як вести себе за столом, можна сміливо вирушати в ресторан і насолоджуватися вишуканою їжею в товаристві друзів, рідних або просто знайомих.

Categories : Рада професіонала Світська хроніка